Veelgestelde vragen
Welkom op onze veelgestelde vragen pagina! We zijn blij dat u hier bent om te zien of we u kunnen helpen met uw vragen. Bekijk onze lijst met veelgestelde vragen om te zien of uw antwoord er al tussen staat, en als dat niet zo is, neem dan gerust contact met ons op.
Bezorging
Zie hier meer over bezorging.
Ja. Wist u dat wij gratis bezorgen binnen Nederland en België? Als u een bestelling plaatst vanaf €70, dan bezorgen wij deze gratis.
Voor bestellingen tot €70 berekenen wij €7,50 bezorgkosten.
Wilt u uw bestelling laten bezorgen in een ander land? Neem dan contact met ons op voor de mogelijkheden en bezorgkosten.
Voor enkele behandelstoelen o.a. merk PClinic rekenen wij wel bezorgkosten.
De verwachte levertijd voor elk product vindt u zowel op de productpagina als in uw winkelwagen.
Controleer in uw account de bezorgstatus en e-mail met tracking code. Wacht enkele dagen indien nodig. Neem contact met ons na 10 werkdagen en vermeld uw ordernummer.
Voor de bezorging van uw bestelling werken we samen met meerdere vervoerders, waaronder PostNL, DPD, GLS, DHL en Dachser, afhankelijk van de aard en omvang van uw producten.
Reparatie en onderhoud
Zie hier meer over reparatie en onderhoud.
Meld uw reparatie eenvoudig aan via ons online reparatieformulier.
De tijd die nodig is voor een reparatie varieert per product en probleem. Gemiddeld duurt het 5 tot 10 werkdagen vanaf het moment dat de technische dienst uw product ontvangt. U wordt direct geïnformeerd zodra de reparatie voltooid is.
De leverancier van uw product.
Reparatiekosten zijn afhankelijk van garantie, oorzaak en slijtage:
- Binnen garantie & fabricagefout: Reparatie is gratis.
- Defect door eigen schuld: Reparatie is mogelijk tegen betaling, kostenopgaaf volgt na onderzoek.
- Slijtage onder normaal gebruik: Vervanging van onderdelen die normaal slijten valt niet onder de garantie.
Meestal €50 - €80, afhankelijk van product en leverancier. Bij noodzakelijke reparatie ontvangt u een kostenspecificatie als het niet onder garantie valt.
Ja, maar alleen als het product in ons assortiment zit
Ja, mits wij het product in ons assortiment hebben.
- In sommige gevallen stuurt de leverancier een reparateur naar uw locatie binnen Nederland maar meestal wordt u gevraagd het product naar de technische dienst te versturen.
- Voorrijkosten voor reparateur: €85 excl. btw binnen Nederland.
- Afhaalkosten met doos en pallet: €150 excl. btw. U bent verantwoordelijk voor veilig verpakken.
- Start het reparatieproces via het online reparatieformulier.
Bestellen
Zie hier meer over bestellen.
Ja, u kunt bestellen zonder account door te kiezen voor 'afrekenen als gast'. Echter, een account biedt voordelen zoals eenvoudiger bestellen en updates over aanbiedingen, product loterijen en promoties.
Maak een account aan via Mijn account rechtsboven, klik op 'account aanmaken' en vul persoonlijke gegevens in. Bestel na succesvolle registratie met account.
- Voer uw bedrijfsnaam in tijdens het betaalproces voor een factuur op naam van uw bedrijf.
- Zowel Nederlandse als niet-Nederlandse zakelijke klanten kunnen hun btw-nummer invoeren op de winkelwagenpagina of in de admin van hun account. Voor niet-Nederlandse zakelijke klanten wordt bij een goedgekeurd btw-nummer (automatische validatie) de btw verlegd naar 0%.
Ja. U kunt uw btw-nummer invoeren op de winkelwagenpagina of in de admin van uw account. Voor niet-Nederlandse zakelijke klanten wordt bij een goedgekeurd btw-nummer (automatische validatie) de btw verlegd naar 0%.
Retour
Zie hier meer over retourneren.
- Retour aanmelden binnen 14 dagen na ontvangst.
- Product(en) moet(en) in originele staat en onbeschadigd teruggestuurd of opgehaald worden.
- Aankoopbedrag minus verzendkosten wordt terugbetaald.
- Retour via online retourformulier aanmelden.
- Na 14 dagen alleen reparatie, geen retour of omruiling.
Retourneren bij Salonplus.nl is eenvoudig.
Salonmeubilair (kappersstoelen etc.): Binnen 14 dagen retourneren of ruilen tegen de volgende kosten:
- Met originele transportdoos & pallet: €150 ex. BTW.
- Zonder originele doos & pallet: €300 ex. BTW voor pallet- & doosloze afhaal + €90 ex BTW voor herpakken in nieuwe doos en pallet in ons magazijn
Overige producten: Binnen 14 dagen kunt u:
- Gratis ruilen.
- Gratis retourneren voor volledige teruggave.
Let op, altijd:
- Verzendkosten worden niet terugbetaald.
- Na 14 dagen alleen reparatie mogelijk.
- Gebruik het online retourformulier om uw keuze door te geven.
Ja, het is mogelijk om uw salonmeubel of een ander groot product bezorgd op een pallet binnen 14 dagen na levering te retourneren. Houd er echter rekening mee dat afhankelijk van het scenario van uw retourzending er kosten in rekening gebracht kunnen worden.
Transportdoos en pallet bewaard
- Ruilen of retourneren: U bent verantwoordelijk voor het veilig verpakken van het product in de doos. Het afhalen van uw product brengt retourkosten van €150 excl. BTW met zich mee.
Transportdoos en pallet niet bewaard of in slechte staat
- Ruilen: Indien mogelijk kunt u het pallet en de doos van het vervangend product gebruiken voor de verzending. U bent verantwoordelijk voor het veilig verpakken van het product in de doos. Het afhalen van uw product brengt retourkosten van €150 excl. BTW met zich mee.
- Retourneren: Voor het speciaal pallet- en doosloos transport van uw product brengen wij €300 excl. BTW kosten in rekening. Voor herpakken in nieuwe doos en op pallet plaatsen in ons magazijn brengen wij €90 excl BTW in rekening.
In alle scenarios geldt dat de leverancier uw product zal controleren op gebruikssporen en/of schade na aankomst van de retourzending. Wanneer gebruikssporen of schade worden aangetroffen, zal een deel van de aankoopbedrag in mindering worden gebracht op het te retourneren aankoopbedrag. Dit deel is afhankelijk van de gebruikssporen en/of schade en wordt bepaald door de leverancier.
Voor het retourneren van salonmeubels - b.v. behandelstoelen - en andere grote producten die bezorgd zijn op een pallet:
- Meld uw retour aan via het online retourformulier
- U ontvangt een e-mail met instructies.
- Binnen 10 werkdagen na ontvangst van het retour ontvangt u het retourbedrag terug.
Voor het retourneren van andere producten:
- Meld uw retour aan via het online retourformulier.
- U ontvangt een e-mail met instructies, een gefrankeerd verzendlabel en een retourdocument.
- Pak uw product(en) stevig in en voeg het retourdocument bij de producten.
- Plak het verzendlabel op de doos en geef uw pakket af bij een verzendpunt.
- Binnen 10 werkdagen na ontvangst van het retour ontvangt u het aankoopbedrag terug.
Terugbetaling gebeurt via dezelfde betaalmethode als bij de bestelling. Verzendkosten worden niet terugbetaald.
Meld transportschade binnen 7 dagen na bezorging van het product. Dan ontvangt u kosteloos een vervangend product. Schade gemeld na 7 dagen wordt behandeld als reparatieaanvraag. U kunt ook binnen 14 dagen retourneren. Kosten voor schade worden van het te restitueren bedrag afgetrokken.
Betalen
Zie hier meer over betalen.
Wij accepteren betalingen via creditcard (Visa, Mastercard, Amex) en Europese nationale online betaalmethoden (iDeal, Bancontact, Sofort, ApplePay en anderen) via Stripe. Ook werken wij met PayPal en Klarna en bieden wij gespreid betalen aan via SprayPay en Credit Click via Pay.nl.
Ja, selecteer 'Bankoverschrijving' bij betalen. Maak het bedrag over naar NL58KNAB0256905398, op naam van Luspada, onder vermelding van uw ordernummer. Na ontvangst van uw betaling verwerken we uw bestelling.
Ja, u kunt bij het plaatsen van uw bestelling kiezen voor achteraf betalen via Klarna Betaal later. U dient dan binnen 30 dagen na verzending van uw bestelling te betalen. Deze optie is alleen beschikbaar voor klanten in Nederland en België.
Ja, u kunt bij ons gespreid betalen via SprayPay, Klarna of Credit Click. Meer informatie vindt u op onze pagina over gespreid betalen. Deze optie is alleen beschikbaar voor klanten in Nederland.
Privacy
Om uw bestelling te verwerken en u op de hoogte te houden van de levering hebben we uw naam, e-mailadres, afleveradres en betalingsgegevens nodig. Uw persoonlijke gegevens en bestelgegevens worden bewaard om uw winkelervaring te personaliseren en u te adviseren over producten. Wij verzamelen ook gebruiksgegevens om onze website te verbeteren. Als u een account aanmaakt bewaren wij uw gegevens op een beveiligde server zodat u deze niet opnieuw hoeft in te vullen bij het plaatsen van een nieuwe bestelling.
Wij respecteren uw privacy en behandelen uw persoonlijke gegevens vertrouwelijk. Wij gebruiken uw gegevens alleen voor het verwerken van uw bestelling en met uw toestemming voor andere doeleinden, zoals het personaliseren van onze website en het informeren over speciale aanbiedingen. Wij zullen uw gegevens niet verkopen aan derden, maar delen deze alleen met partijen die betrokken zijn bij de verwerking van uw bestelling, zoals transportbedrijven. U kunt erop vertrouwen dat uw gegevens veilig worden bewaard en alleen worden gebruikt voor de aangegeven doeleinden.
Nee, bij Salonplus.nl respecteren we de privacy van onze klanten en zullen we uw persoonlijke gegevens niet verkopen aan derden. We zullen uw gegevens alleen delen met derden die betrokken zijn bij de verwerking van uw bestelling, zoals transportbedrijven. Zowel onze medewerkers als de derden die we inschakelen zijn verplicht om uw persoonlijke gegevens vertrouwelijk te behandelen.
Bij Salonplus.nl behandelen wij uw persoonlijke gegevens uiterst zorgvuldig en garanderen wij dat deze te allen tijde beschermd en vertrouwelijk behandeld worden. Om de veiligheid van uw gegevens te waarborgen maken wij gebruik van beveiligde verbindingen (SSL-certificaten) en zorgen wij voor een veilige opslag van uw gegevens op onze servers. Onze medewerkers en door ons ingeschakelde derden zijn bovendien verplicht om de vertrouwelijkheid van uw persoonlijke gegevens te respecteren.
Cookies zijn kleine stukjes informatie die op uw computer worden opgeslagen door uw browser. Salonplus.nl gebruikt cookies om u bij uw volgende bezoek te herkennen en om gebruiksinformatie over onze diensten te verzamelen en verbeteren. U kunt uw browser instellen om geen cookies te ontvangen tijdens het winkelen op onze website. Wij respecteren uw privacy en behandelen uw persoonlijke gegevens te allen tijde vertrouwelijk en veilig. Als u vragen heeft over ons privacybeleid, kunt u contact met ons opnemen via e-mail en ons helpdeskteam zal u helpen en eventuele veranderingen aanbrengen als dat nodig is.
Uw account
Om een bestelling te plaatsen hebben we uw naam, adres, e-mailadres en betalingsgegevens nodig. Als u ervoor kiest om een account aan te maken, vragen we ook om een door u gekozen wachtwoord. U kunt aangeven of u onze nieuwsbrief wilt ontvangen. We zorgen ervoor dat de toegang tot uw account beveiligd is.
Om uw wachtwoord te wijzigen, gaat u naar de inlogpagina en klikt u op 'Wachtwoord vergeten'. Voer vervolgens uw e-mailadres in en binnen enkele minuten ontvangt u een e-mail met een persoonlijke link. Klik op de link om een nieuw wachtwoord aan te maken.
Om uw wachtwoord te wijzigen, gaat u naar de inlogpagina en klikt u op 'Wachtwoord vergeten'. Voer vervolgens uw e-mailadres in en binnen enkele minuten ontvangt u een e-mail met een persoonlijke link. Klik op de link om een nieuw wachtwoord aan te maken.
Wat als mijn vraag niet is beantwoord?
Geen antwoord gevonden? Neem gerust contact met ons op.